SAKER JAG ÄR GLAD VI HAR KÖPT/FÅTT TILL BEBIS

Inlägget innehåller reklam 
 
I dag är det djungel när det gäller saker man kan köpa för att underlätta vardagen när man ska få barn.  Man kan handla ihjäl sig egentligen och det är inte direkt billigt. Så här är en lista på saker jag är glad vi har köpt eller fått till Noah. Detta är ju så klart helt individuellt beroende på vilket barn man får och vad man behöver, men detta är bra för oss. 
 
SOVPÅSE
(null)
Vi fick tips på sovpåse av distriktssköterskan. Små barn tycker om att bli inpackade och ha det trångt eftersom att det har varit trångt i magen. Vi fick denna av mamma och pappa och den har varit helt fantastisk. Noah lugnar ner sig ganska fort i den och klarar att lugna sig själv i bland. Förhoppningsvis kan han somna själv mer och mer ju äldre han blir. Nu när han är så liten får han somna vid bröstet eller när han äter och i vagnen. Sovrutiner har vi god tid på att etablera. 
Sovpåsen kan ni köpa HÄR
 
BABYNEST OCH BEDSIDE CRIB
Två fiffiga uppfinningar som också hjälper till att packa in bebisen. Vi har en bedside crib  och den är ganska stor inuti så vi har lagt babynestet i sängen och bullar upp med filtar på sidan för att han ska få det trångt. 
(null)
Bedsidecrib kan ni köpa HÄR och babynest HÄR.
 
GRAVID/AMNINGSKUDDE
När jag var gravid så kunde jag inte sova utan den kudden. Den avlastade höfterna och ryggen väldigt bra när jag skulle sova. Och nu när prinsen har kommit så använder vi den som amningskudde och att ha runt Noah när han somnar i soffan och jag vill hänga tvätt eller laga mig lunch.
Den kan ni köpa HÄR
 
BRÖSTPUMP
 Eftersom jag inte har kommit igång med min mjölk än så har pumpen hjälpt mig massor att hålla igång den lilla mjölken jag har så att Noah får i sig lite "nyttig" mjölk med mitt immunförsvar osv. 
Det enda jag ångrar i efterhand är att jag inte köpte dubbel med en gång även om den är lite dyrare.
Det får bli till nästa gång! Bröstpump kan ni köpa HÄR.
 
ADAPTER TILL BARNVAGN
Det kostade nästan 700kr men så värt att kunna åka bil, ta med sig understället till vagnen, koppla på adaptrarna och sätta på bilstolen där! Utan att böka med att väcka Noah och ta han ur bilstolen och i vagnen osv. Emmaljunga NXT Car Seat Adapter Britax Baby-Safe Plus SHR II 2017 Black
Kan köpas HÄR.

Har ni några måsten som ni köpte när ni skulle få barn? 

Idag är det lördag! Mannen är helt ledig denna helgen, så Noah ska få besök av sin faster med sambo så att jag och Christer ska gå på bio ikväll. Det ska bli mysigt! 
Vad har ni för planer idag?
PUSS 
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Grattis till den lilla :). Ett tips för att få igång mjölken, amma ofta på alla små signaler, ha bebis vid bröstet och använd gärna laid-back-amning. Bebisar ska amma hela tiden det är så mjölkproduktionen ökar :). Vi hjälpmammor finns på Facebook dygnet runt i den slutna gruppen "Hjälpmammor svarar". Men vi finns också på telefon, mail och vissa gör hembesök på https://amningshjalpen.se/radgivning :)

Svar: Tack för tips! Känns som jag har provat allt men ska kika lite på det där :)
Kram ❤️
Maria Pettersson

Kommentera här: