FJÄRDE TRIMESTERN

Jag har alltid vetat att det skulle bli en stor omställning att få barn, men inte hur stor omställning. Det har börjat komma fram mer och mer men första gången jag hörde om fjärde trimestern var när jag själv blev gravid, men det är något som borde vara allmänt känt om att få en bebis. Att de vill bo på dig de första tre månaderna! 
Jag skrev för en stund sen att det blir lite intensivt och det blir det. Just nu har jag en period där det känns som om jag inte kan någonting och att det inte går framåt och  så fort han är vaken så är han orolig och sur, förutom på morgonen.  Jag låter han ligga lite själv och böka runt för att se om han kan lugna sig själv och ibland gör han det, men i bland blir det 1,5 timme på bröstet för att han inte slutar gråta. Speciellt på kvällen när han är som mest orolig. 
Den här helgen har Christer jobb både fredag och lördag kväll... Jag försöker hitta rätt inställning för att det ska gå bra men det känns inte så lätt just nu. 
Herregud, det låter som om jag tycker det bara är negativt att få barn! Så är det absolut inte, men man kan inte njuta av varje stund hela tiden! Jag njuter av morgonen när han är glad. Men det är ganska jobbigt när han är inne på sin andra vakna timme och är övertrött o gråter som om det inte fanns någon morgondag... 
Så ge mig styrka till att klara denna helgen utan att gå under! 

(null)
Vrålhungrig mamma med trött bebis på tutten i 1 timme och 20 minuter innan jag kunde resa på mig och sätta på kaffe innan han vaknade! Haha! 

Hur kom ni igenom den fjärde trimestern? 
PUSS
1 Cecilia:

skriven

Håller tummarna för att helgen går bra!

Svar: Tack! Den gick överraskande bra! 😊
Maria Pettersson

2 Ebbafilicia :

skriven

Åh! Känner igen det där. Olivia skrek de första tre månaderna så fort någon annan höll henne. Jag bara tjöt. En kväll drog jag bara hemifrån & lämnade Marcus med Milan & Olivia själv typ 40 minuter & hon hade skrikit konstant tills hon fick ligga vid mitt bröst igen. Det blir bättre tack & lov, även om jag kan skriva under på att det inte känns så när man väl är i det! ❤️

Svar: Åh... ja, det gör så ont samtidigt som man blir så trött! ❤️ jag har fått tillbaka lite energi och det känns som om det går bättre!
Maria Pettersson

Kommentera här: