TIDIG VATTENAVGÅNG?

Hej hopp!
Nu kommer känslig information men så här är det när det man är gravid. Vill ni inte läsa så läs inte!
I går kväll när jag låg i soffan så kändes det som att det rann till i trosorna och det blev väldigt blött... Oj shit.. gick precis mitt vatten? Men det var inte så mycket som man ser på film (även om vattnet sällan går så har jag förstått) men ändå så jag blev misstänksam. Jag fick tips från en av de andra gravid vänninorna att stoppa i en binda och hålla koll på om det blev ordentligt blött eller inte. Det hade inte kommit så mycket under natten i morse när jag vaknande men när jag satt på amningsinfo i morse så fick jag samma rinnande känsla. Jag pratade då med barnmorskan jag går till på distriksmottagningen när jag ändå var där. Hon var osäker på om det var vatten eller inte och tryckte en del på magen för att känna hur huvudet låg osv. Hon rekommenderade mig att ringa sjukhuset och förlossningen. Så sagt och gjort gjorde vi det i bilen och de ville att jag skulle komma in. Jag fick ta ett prov som avgör om det var vatten eller inte, vilket det inte var. Så jag fick ta ctg på bebis (kolla hjärtljuden) och sen åka hem igen. Det var ju skönt att bebis stannar lite till i magen. Helst över vecka 37 så vi slipper neonatalavdelingen. Det är också skönt att bli tagen på allvar när det är något på gång. Det är första gången jag gör det här och jag har ingen aning om hur det ska kännas eller vad som händer när. Jag har även en del sammandragningar som i bland pressar och trycker ut i korsryggen och känns som mensvärk. Det såg även barnmorskan på ctg-maskinen. Hon rekommenderade mig mycket vila för det kan vara något på gång när de är så täta. 
Så, ja, jag har sovit och vilat sen jag kom hem runt 14-tiden. Jag fick sushi av min fina man eftersom han skulle på grabbmiddag ikväll. 

Så jag stickar och ser på tv. Jag ska väl snart äta något (igen, haha!) Hoppas ni har en fin kväll! 

(null)

Ville bara uppdatera er på varför jag är lite frånvarande! 
PUSS 

1 Sara:

skriven

Mitt vatten med första gick som på film. Låg i sängen och skulle precis sova när det liksom knäppte till, knuffade till min sambo som sov och sprang sen till toan, med en rännil vatten efter mig. xD Vilken vecka är du i? Skönt att bäbis verkar vilja vara kvar en stund till. :)

Svar: Jag är i vecka 35+6 :) Jag har gravidklåda (hepatos) så det kan finnas en liten risk för att för tidig förlossning!
Maria Pettersson

2 Cecilie kristiansen:

skriven

Skjønner at du blir nervøs. Det er jo den første gangen <3 Så bra at di undersøkte at alt var bra. Nå må du hvile masse fremover <3

Svar: Ja, ligger på soffan ;)
Maria Pettersson

3 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Så spännande! Hoppas du får gå lite längre, men att det sedan går alldeles utmärkt :D

Svar: Ja, det blir ett par veckor till 😊
Maria Pettersson

4 Jessica Högberg:

skriven

Men oj, spännande ändå... Underbart att dom tar dej på allvar, lycka till med allt <3

Svar: Ja, det är så skönt! 😃
Maria Pettersson

5 emelie andersson:

skriven

Hoppas att bebisen kan bo kvar inne i magen ett tag till :) hade haft panik!

Svar: Han blir nog där en stund till! 😉
Maria Pettersson

6 Sara Ekman:

skriven

Oj! Men vilken tur det inte var dags riktigt än :)

Svar: Ja tur det 😉
Maria Pettersson

7 Yasmine:

skriven

Håller tummarna att den lille stannar inne en stund till <3 Kram

Svar: Han ska ut om två veckor och det ä tre veckor för tidigt så det räcker 😉
Maria Pettersson

8 enna:

skriven

Vad bra att bebisen stannar inne lite till ;)

Svar: Ja det är skönt 😊
Maria Pettersson

9 Josefine:

skriven

Vad spännande ändå, hade ingen aning om sånt här :D haha!

Svar: Knappt jag heller 😉
Maria Pettersson

10 josephiinee.blogg.se:

skriven

Jag har också varit med om att de rinner! Så läskigt, ringde förlossningen och fick åka in och göra urinprov, ultraljud och vaginalt ultraljud, kolla hjärtljud m.m så det var väldigt noga. Väldigt tryggande, även där jag tänkt föda :) som tur är var det inget och bebis mår bra<3

Skönt att allt var bra, håller tummarna att bebis stannar så länge som möjligt!

Svar: Ja, det är så konstigt vad kroppen ska igenom 😅 han ska ut om två veckor!
Maria Pettersson

11 sara:

skriven

Hoppas bebis väljer att stanna kvar lite till :)

Svar: Det ser ut som så 😊
Maria Pettersson

12 Amanda:

skriven

Vad skönt att det inte var vattnet som gick än! :)

Svar: Ja, det var skönt 😊
Maria Pettersson

13 Carolina:

skriven

Jag förstår att det måste kännas skönt att bli tagen på allvar då det kommer till att du är osäker då det är din första gång. Skönt att då bebis vill stanna kvar några veckor till! :D

Svar: Ja det var tur 😊
Maria Pettersson

Kommentera här: