NÄSTA HELG SKA VI BLI FÖRÄLDRAR

God morgon! 

I går var vi på Ullevål hos läkaren för kontroll. Allt såg bra ut och lillen i magen rörde och sparkade på som vanligt. Läkaren kollade storleken på mitt bäcken och det är väl precis på håret att jag ska kunna föde sätesfödsel som vaniligt och slippe kejsarsnitt. Men vi får se. Det vi ska fokusera först på är att försöka vända på bebisen. Detta sker kl 11:00 på fredag. Om bebisen blir stressad av det eller om navelsträngen skulle råka hamna i kläm så kommer de göra kejsarsnitt med en gång där och då. Men om den visar tecken på att allt är som vanligt, vänd eller ej så väntar vi ett par dagar. Det blir i gångsättning eller snitt under helgen, beroende på om vändningsförsöker lyckas eller inte. 
Så... nästa helg ska vi bli föräldrar!!!! Det är ju helt sinnessjukt! Äntligen! Efter 37 veckors väntan! 
Jag är spänd och nervös, men på ett bra sätt. Det ska bli spännande och vi är så redo nu, så det känns väldigt rätt och bra. 

Det ska bli så fint! Nu är det så många runt mig som har fått barn så det har ju gjort att jag har längtat ännu mer! 
Det är så konstig känsla, för jag vet ju vad jag väntar på, samtidit som jag inte har en aning! 

Hur kände ni som har blivit igångsatta eller planerat kejsarsnitt? Var det konstigt att ha det planerat och veta vad som kommer men ändå inte? 

PUSS 
1 Rita:

skriven

så fantastisk flotte bilder. Tenk hvor fantastisk å bli foreldre. Jeg er bestemor og det er bare fantastisk.

Svar: :) Ja, det ska bli så fint! :D Vi längtar ihjäl oss.
Maria Pettersson

2 Dixi Wonderland:

skriven

Hoppas att allt kommer gå bra :)

Svar: Tack! :D Håller tummarna för det!
Maria Pettersson

3 Vera Lynn:

skriven

Jeg har ikke barn så dette er ukjent tanker og følelser for meg. Fikk litt innblikk da ei jeg er nestentante til gikk med tvillinger (eneggede). Han som øverst lå rett vei, men han som skulle først ut lå i seteleie. Det ble keisersnitt der og alt gikk så fint.

Svar: Ja det blir vad det blir, så länge bebisen och jag mår bra :)
Maria Pettersson

4 Amanda:

skriven

Åh vad spännande! Hoppas allt kommer gå bra! :)

Svar: Ja, det hoppas vi också! :)
Maria Pettersson

5 Yasmine:

skriven

Nej men ååååh så spännande!!! <3
Jag håller tummarna att allt kommer gå bra, vad som än händer! :)

Svar: Tack så mycket <3 :)
Maria Pettersson

6 Cecilie kristiansen:

skriven

Å så spennende <3

Svar: Ja :D <3
Maria Pettersson

Kommentera här: