LUNCHTIPS: SMOOTHIESKÅL

Hej! 

Åh, jag har blivit bra på att sova länge! Haha, det tog bara 27 år!! Just nu sitter jag i soffan och ser på Vänner och läser bloggar och äter frukost lååååångsamt! Detta är min bästa tid på dagen. När jag bara får slappa och ta det lugnt. 

Men för er andra är det snart lunch. Jag har ett lunchtips till er som är väldigt gott och enkelt.

INGREDIENSER
150g mango - fryst
80-100g spenat - fryst
1/2 mogen banan
150g - 200g valfri yoghurt eller keso
Vätska för att få den konsistensen du vill

GÖR SÅ HÄR
Mixa allt i en blender eller kör med stavmixer (som tål att köra frysta matvaror). Häll i vätska efter hur tjock du vill ha smoothien. När den ska i en skål så tycker jag det är gott med fyllig konsistens, nästan som kräm.
Toppa med den andra halvan av bananen, frön, nötter eller det du tycker är gott.

Mitt resultat såg ut så här
(null)
(null)

Hoppas det smakar! Ha en fin dag! 
PUSS 
 
 
 

1 Linnéa:

skriven

Men åh, sååå god den såg ut, måste skrivas ner :)

Visst är han söt, man blir lite avis <3

Svar: Det var supergott! :)
Ja, det blir man ;)
Maria Pettersson

2 Annie:

skriven

Ser så gott ut och vilka härliga färger i maten ;)
Man äter ju lite med ögonen med ;) *ler*

Ha en fin kväll! :)

Kram

Svar: Ja, jag tycker alltid det är trevligt om maten ser bra ut 😊
Maria Pettersson

3 MK:

skriven

Åh, nam, smoothie er så godt! Og denne oppskriften så veldig god ut :-) Takk for tips <3

Svar: Varsågod :D
Maria Pettersson

4 Linnéa Gustafsson:

skriven

Men åh så gott :)

Svar: Ja :D
Maria Pettersson

5 Anonym:

skriven

Dette så kjempe godt ut :-)

Svar: Det var det :)
Maria Pettersson

6 Amanda:

skriven

Mums så gott! :D

Svar: Ja den är god :)
Maria Pettersson

7 Maolion:

skriven

Bra tips! Hoppas den är lika god som fin :D

Svar: Det är den! Kunde haft i vaniljyoughurt istället för naturell för att få den lite sötare men annars supergod! :)
Maria Pettersson

8 David och Bella:

skriven

Det där låter ju jättegott :D ska prova!

Svar: Ja gör det :) Hade kanske tagit hälften vaniljyoghurt hälften naturell för att få en lite sötare smak :)
Maria Pettersson

Kommentera här: