GRAVIDSYMPTOM PÅ SLUTET

Hejsan hoppsan! 

Tänkte skriva lite om mina symptomer nu på slutet. 

TRYCK I KORSRYGGEN
Det är en blandning av mensvärk och värk i musklerna för att ryggen är trött för att hålla upp den stora magen. 

SAMMANDRAGNINGAR
Livmodern tränar sig i tid och otid på att dra ihop sig och magen blir stenhård. Typ som att den gör en situps. Så släpper det. I bland kommer det tätt, mest på kvällen och i bland är det bara någon gång då och då. Det kan gärna komma extra efter en lång dag ute med aktiviteter. Några av de gör ont och skapar det där trycket i korsryggen. Men det är bara förvärkar än så länge.. 

UNGEN TRYCKER MOT REVBENEN
Även om jag tycker att magen har sjunkit ner lite så ligger ju våran bebis med huvudet uppåt och då trycker den mot mina revben. Det är inte alltid det är bekvämt att sitta ner i längre perioder. 

ATT VÄNDA SIG PÅ NATTEN
Det är tungt och du vaknar nästan varje gång du ska röra på dig. Magen är tung, sängen är just nu precis lite för mjuk för mig när jag är så tung, så ibland vaknar jag tidigt och kan inte somna igen. Då lägger jag mig på soffan en stund och hoppas att jag inte hunnit bli alldeles för hungirg.

VRÅLHUNGRIG PÅ MORGONEN
Jag är ganska hungrig på morgonen, men blir lätt illamående efter att ha ätit för att det inte finns så mycket plats längre. Så går jag och småäter lite hela dagen, försöker äta en normal portion till middag och lite kvällsmat så jag och bebis får i oss det vi ska.

FORTFARANDE TRÖG MAGE
Går fortfarande bara på toaletten varannan dag, haha! Plus att jag äter järntabletter och magnesium så ja då... 

Det är lite av det som händer i slutet på graviditet, som jag har fått i alla fall! 

Någon som känner igen sig?
PUSS
1 Cecilie kristiansen:

skriven

Kjenner meg veldig igjen her. Hadde det akkurat som dette. Blir godt å bli ferdig snart tenker jeg <3

Svar: Ja, det ska bli skönt! :)
Maria Pettersson

Kommentera här: