DEN SKATTEN JAG BETALAR FÅR JAG TILLBAKA NU

Hej! 

Jag är så glad! Min läkare klarade att vända på bebisen! Vilket betyder väldigt lite chans för kejsarsnitt! Så nu är jag inlagd på sjukhuset på post-operation för gravida. Mest bara för att jag ska vara under uppsyn och för att jag ska sättas igång i morgon. Med en ballongkateter, som ska sitta i ett dygn. Så det blir ingen bebis i morgon men förhoppningsvis på söndag. 
(null)

Så hittills idag har jag alltså fått ett ultraljud före och efter vändningen, jag har haft två rundor med ctg-övervakning på bebisen och nu har jag ätit middag. Hur mycket har jag betalat för det idag? Inte en krona! Jag har heller inte betalat för alla gånger jag varit på extrakontroll pga leverproblemen. Det står lätt servering framme här dygnet runt om man är hungrig utanför måltiderna. När man hamnar i såna här situationer betalar jag gladeligen alla skattepengar som dras från min lön varje månad! Jag vill inte ens tänka tanken på att bo i ett land där det inte finns ett fungerande skattesystem och där du måste betala dyra pengar för minsta lilla de gör med dig på sjukhuset! Och inte minst betala en dyr försäkring för att ens ha råd att sätta din fot innanför sjukhusets dörrar. Lex. USA...
Nej, amen för skattepengarna som går till att betala min och min familjs sjukvård!
(null)

Nu ska vi ha fredagsmys på sjukhuset med handboll, chips och stickning!
Christer ska åka hem och sova i natt men kommer tillbaka i morgon när de ska sätta igång mig. 

Hoppas ni har en fin kväll! 
PUSS

1 Cecilie kristiansen:

skriven

Å så bra at di fikk til å snu den lille <3 Fantastisk. Nå er det bare den siste reise igjen. Så har dere en baby. Så spennende. Og masse lykke til <3

Svar: Tusen tack! 😃
Maria Pettersson

2 Iza:

skriven

Jag håller helt med dig om skattepengarna! Jag har MS och bara tanken på att jag hade kunnat sitta i rullstol nu, bara 27 år gammal, om det inte vore för skattepengarna är skrämmande! Min MS var väldigt aktiv innan rätt broms sattes in, hade aldrig kunnat betala det. Lycka till med allt 🌟 Bra inlägg!

Svar: Ja, jag har inte tänkt så mycket på det innan men när jag fick veta att all graviditetsvård är gratis så började jag tänka på det, vad allt måste kosta!
Hoppas du mår bra under dina omständigheter. Tusen tack! 😊
Maria Pettersson

3 Yasmine:

skriven

Jag håller helt med, jag betalar hellre mer skatt för att slippa betala sjukt mycket för varje sjukhusbesök mm! Oooh så spännande, snart kommer bebisen!!! <3

4 Cecilia:

skriven

Hoppas att allt går bra ;)

Svar: Tack :)
Maria Pettersson

Kommentera här: