MAMMAKLÄDER

Inlägget är tidsinställt

Jag har kikat lite i butikerna, eller rättare sagt den ena vanliga butiken som har mammakläder i butik som man kan köpa fysiskt och kan prova osv. Den butiken är H&M. Där finns det en del fint och bra mammajeans. Men annars finns det ingen annan butik, så länge de inte är specialanpassade för mammor och barn, som säljer mammakläder i fysisk butik! Det är ganska konstigt tycker jag med tanke på hur många gravida jag ser.. Lindex har mamamkläder, men på internet... Jag är en sån person som gärna vill prova men jag förstår också de som vill prova hemma i lugn och ro. Man känner sig kanske inte helt bekväm i sin kropp och så vidare. Men för min del får de gärna sälja mera gravidkläder i butik! 

Sen är det utseendet på en del kläder? Det känns lite som om de tagit barnkläder och förstorat de till vuxenstorlekar.. Men så gick jag in på zalando.se häromdagen och där fanns det fina och fräscha kläder till ett bra pris! Så det blir att lägga en beställning därifrån när magen har blivit lite större. 

T-shirt                                                    Jerseyklänning                                    Klänning

 Byxor                                                   Leggings                                               Kjol
Hur länge har ni gravid kunnat gå i era vanliga kläder?

Hoppas flera butiker börjar sälja mammakläder snart! 
PUSS 
 
1 Kourtney Yasmine Styles:

skriven

Har inte köpt nÅGRA gravidkläder alls o e ju i v. 31 nu!

Svar: Men så skönt! Kan du ha dina vanliga kläder!? :) Lyckost!
Maria Pettersson

Kommentera här: