KRIM

Jag har ju alltid tyckt om krim när jag läst böcker. Men nu har jag fått upp ögonen för en ny genre, nämligen verklighetsbaserad krim. Jag har hört på två podcasts som NRK har gjort. Den ena handlar om Kim Wall som mördades ombord på Peter Madsens ubåt. Den andra handlar om Joshua French och Tjostol Moland som har suttit åtskilliga år i fängelse i Kongo. 

(null)

Ubåtssaken                                                              To hvite menn
 
Och just nu håller jag på med en netflix-serie som heter The Staircase. Har en man verkligen mördat sin fru genom att slå ihjäl henne eller har hon haft en olyckshändelse och ramlat ner för trappan?

Vi såg en annan serie för ett tag sen som också är något liknande.


Tycker ni om sådana serier? Har ni några bra tips till mig på serier jag kan fortsätta se?

PUSS

Kommentera här: