BEBISSHOPPING, GRAVIDITETSDIABETES OCH FÄRDIG FILT

Inlägget är tidsinställt
Det blir mycket på en gång i det här inlägget, men jag har inte haft lust eller tid att blogga på ett tag! 

I helgen när mamma och pappa var här så handlade vi en del till bebis, en del som vi ska få i julklapp och så köpte jag två fina klädesplagg på Cubus. 

Köp HÄR

Köp HÄR

Så var vi på den största babybutiken jag har sett i hela mitt liv! Babybanden på Sköyen i Oslo. Där har de allt du kan önska dig! Mamma och pappa handlade lite där också och Christer köpte det första han köpt till bebis när jag har varit närvarande. 

Köp HÄR

Vi ska nog återvända dit någon dag när jag sammanställt en lista på det vi ska köpa nytt. Vi ska köpa en del begagnat också, så som bedside crib och så har jag hittat en bärsele på loppis för 50 kr! 

Sen idag har jag varit och testat mig för graviddiabetes idag. Det innebär att man fastar från kl 00:00 och så tar man ett blodprov. Efter det måste man dricka världens sötaste, sliskigaste sockerlösning och så ska man vänta två timmar och ta ett nytt blodprov. Sen får jag svar av min barnmorska om jag har graviddiabetes eller inte. 

Jag har också virkat färdig min filt som jag har visat er lite grann av. 

  (null)

(null)

Jag blev väldigt nöjd! Mönstret kommer från Daisyfarmcrafts och jag har använt Merinoull från Sadnes garn. 
Nu håller jag på med en mössa. Ett litet mellanprojekt som jag började på när vi var på storsamling.


I Babyull från Dale garn, med lite andra färger. 
Ni ska få se den när den är färdig! 

Nu ska jag ta tag i livet här hemma och hänga tvätt och städa lite, medan Christer är borta på bror-syster-kväll! 
PUSS 



 


1 Emelie:

skriven

Vilka fina kläder, påtal om Cubus måste jag tipsa om deras pyjamasar, så mjuka och sköna! :)

Svar: Tack för tips! :)
Maria Pettersson

Kommentera här: