EN FIN LÖRDAG

Det är väldigt lugnt och skönt här på Finnsnes. Ingen stress och det är mörkt typ dygnet runt. Igår hade vi en fin lördag. Jag vaknade efter 10 h sömn, vilket behövdes! 
Så tog vi det lugnt hela förmiddagen innan vi åkte på en liten hejdå-runda eftersom jag inte ska fira jul här men hemma i Sverige. 
(null)
På förmiddagen rullade Hurtigrutten in i hamnen
(null)
Så här ljust är det här klockan 12 på dagen. När man bor norr om polcirkeln så kommer solen aldrig över kanten. 

(null)
Vi såg så klart på skidor på eftermiddagen innan det blev en powernap på soffan

(null)
(null)
Så var det dags att göra sig i ordning lite inför fest! 
(null)
(null)

Det var en mycket trevlig kväll med god mat och såååå god dessert i form av pavlova, som är min favorit i efterrrättsdjungelen. 

Nu sitter vi återigen i soffan och ser på skidor, jag och min man. Vi ska höra på körsång kl 13 på köpcentrumet här så går flygbussen kl 14. 
Vi är väl hemma runt kl 19 ikväll. 

Hoppas ni har en fin tredje advent!
PUSS
1 Yasmine:

skriven

Jag trodde du bodde i Olso? :) Jag bodde i Nord Norge några månader för några år sedan och jag älskade att se när Hurtigruten kom in i hamn :)

Svar: Det är helt korrekt att jag egentligen bor i Oslo men min man är från Finnsnes. Så vi har varit på besök den här helgen :) åh, vart bodde du?
Maria Pettersson

2 MK:

skriven

Så fine bilder og ser ut som du hadde en fin dag i går :) Og så utrolig pen du er <3

Svar: Tusen tack 😊☺️
Maria Pettersson

3 Yasmine:

skriven

Jag bodde i Sortland i Vesterålen :D

Svar: Jaha okej :)
Maria Pettersson

Kommentera här: