PODCASTS

Jag älskar att lyssna på podcasts. Folk som pratar om saker och ting är lugnande och avslappnande för mig i stället för att alltid höra på musik. Också i svåra situationer i livet så har jag inte lyssnat på musik utan på podcasts för att känna mig mindre ensam och få "sällskap". 

Här är mina favoritpoddar just nu.


1. Adam och Kompani - en podcast: Massa humor med min favoritradioröst, Adam, coolaste bruden Vanessa Falk och gamle räven Daniel Breithholtz från första Idol-juryn babblar 1 gång i veckan om ALLT mellan himmel och jord.
2 Treningspodden - med Pia Seeberg og Silje Thorstensen: En pod för träningsglada tjejer som mig själv, med massa mat och träningstips till olika säsonger och mycket fniss och flams! Den är på norska, men det finns säkert en svensk liknande version.
3. Idrottsgalans podcast: De intervjuar massa kända idrottsmänniskor. På just den bilden lyssnade jag på Nicklas Lidström, en av sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna. Sportnörd som jag är så är den podcasten toppen! 
4. Fredagspodden med Hanna och Amanda: Tjejernas bibel inom podcastvärlden! Allt ifrån förlossningar, killproblem, familjeproblem osv. De känns som dina kompisar när du hör på de.
5. Värvet - med Kristffer Triumf: Intervjuar sveriges kändiselit. Både artister och idrottsstjärnor. Det är alltid intressant att lära känna personer som man har ett ansikte på men kanske får en helt annan uppfattning om när man lyssnat färdigt.
6. Singelpodden: Ja, jag är i ett lyckligt förhållande men de här tjejerna har så himla mycket klok och roligt att säga så jag fortsätter lyssna på de. De pratar om dejtingvärlden, appar, sätt att träffa människor på med mera. 
7. Tankar med: Ännu en intervjupodcast där Daniel Redgert intervjuar kända personer och ställer de där frågorna de inte får någon annanstans, om sex, pengar och vilka andra kändisar de inte kan med. Ytligare än värvet men man får fortfarande en bild av vem de är.
8 Pampers barnvagnspromenader: En legitimerad barnmorska vid namn Louis Halin pratar om små barn och deras fasoner de har för sig och hur man som föräldrar ska hantera vissa situasjoner i livet, så som att få syskon, skilsmässor osv. Väldigt nyttigt för mig som snart är färdig förskolelärare för att kunna ge råd till föräldrar i barnehagen. 
1 Bella:

skriven

Bra tips!

http://nouw.com/bellss

Svar: Tack :)
Maria Pettersson

2 Johanna Utterberg:

skriven

Det finns en svensk version av treningspodden som heter Träningspodden, den är grym! :) Och äääälskar Fredagspodden, min favorit!

Svar: Så bra! Ska lyssna på den också då :) kan aldrig få nog inspiration!
Maria Pettersson

3 Emelie:

skriven

Bra inlägg! :-)

Svar: Tack så mycket! :)
Maria Pettersson

4 Dixi Wonderland:

skriven

Jag gillar We are influencers och Therese och Zäta :)

Svar: Tack för tips! :)
Maria Pettersson

Kommentera här: