EN LÅNG HELG

Förra veckan efter Bruno Mars så kom norrmannens mamma på besök. så på torsdagen gick vi promenad på stan och åt lunch och köpte glass på Ben & Jerrys! (Hur gott???!!) Sen så tog jag mitt pick och pack och tog nattbussen hem till Västervik. På fredagkvällen var jag hemma hos Jennifer med hennes sambo och hennes bonusbarn. Vi såg på tv, käkade tacos och spelade kort, innan jag och Jennifer såg sista Greys anatomy-avsnittet för säsongen. 

 

På lördagen så var det bal för alla som tar studenten i år så det var vi och tittade på i stadsparken. Det känns som om det var typ för två år sen jag gick balen, men nej då.. 7 år sen! 

 

På lördagen på kvällen gick jag och damerna som var hemma, ut och åt middag på restaurang Guldkant. Jag åt Moules Frites, alltså musslor med pommes och aioli!  Det var så sjukt gott! Jag fick också en jättefin examenspresent av damerna, ett album med en massa bilder i från de sju åren vi har hållit ihop. 
På kvällen var vi hemma hos Jennifer och drack och pratade massor. 

 
Sen tog vi en runda på stan, men det var inget folk ute så vi gick hemåt ganska tidigt, vilket var skönt för att på söndagen drog vi och träffade en bebis som blev två månader! Alltså, herregud så söt! Samtidigt så blev vi bjudna på dop i sommar när jag och norrmannen är hemma i Sverige. 

På kvällen satt några av damerna ute på Lögabergen och njöt av solnedgången och tog ifatt allt skvaller vi har missat. 

På måndagen blev jag klippt och färgad av fina Jennifer! 

Jag är väldigt nöjd! 

På kvällen åt vi på Guldkant - igen, men de har så god mat där! 

Sista dagen - tisdagen så var jag ute och åt med mamma och pappa och så åkte vi runt och handlade lite. 

Igår drog jag hem. Pga kö på E4 mot Arlanda så höll jag på och missa flyget. Flyget skulle gå klockan 18:00 och jag gick på flyget 17:53.. Men på kom jag och hem kom jag, till min fina norrman! 
Idag har jag jobbat och nu sitter jag i soffan och ser på tredje säsongen av SKAM och ska läsa bloggar, som jag missat medan jag har varit borta denna vecka. 

Det var väldigt härligt att vara hemma och fylla på lite energi inför de kommande veckornas jobb innan semestern! Får kanske bli en ny tradition! Men det är så klart också skönt att komma hem till Christer! 

Hoppas ni hade en fin långhelg och får en fin fredag i morgon! 

PUSS 

1 ullie:

skriven

ma känner sej så fräsch i håret efter åt
kul med långhelg o resa i väg lite
kram o fin fredag igen ryslig fort det går

Svar: Ja det var så skönt :)
Maria Pettersson

2 Linda:

skriven

Härliga bilder!!

Svar: Tack!
Maria Pettersson

3 Carro:

skriven

Vilka härliga dagar! :)

Svar: Ja, verkligen :)
Maria Pettersson

4 elin:

skriven

Härliga bilder och så fin du var på balen!<3

Svar: Åh tack! :)
Maria Pettersson

5 Matilda Berlin:

skriven

Men åhh vad mysigt! =)

Svar: Ja, verkligen :)
Maria Pettersson

6 Alice Lindström:

skriven

Mycket roligt och mysigt du har gjort :)

Svar: Ja, verkligen :)
Maria Pettersson

7 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Puuuh, så mycket du har gjort :D Och vilken tur att du hann på planet!!

Svar: Ja, annars så vet jag inte vad jag skulle gjort!!
Maria Pettersson

8 Dixi Wonderland:

skriven

Va mysigt :D

Svar: Ja :)
Maria Pettersson

9 NICOLE:

skriven

Låter som du haft det bra :D

Svar: Det har jag verkligen :)
Maria Pettersson

10 Linnéa:

skriven

Ah, sååå härliga dagar och bilder <3

Svar: Ja :) tack! <3
Maria Pettersson

11 MALIN:

skriven

Vilka härliga bilder :) Hoppas du får en bra fredag! Kram

Svar: Tack! :) trevlig helg till dig!
Maria Pettersson

12 Bella:

skriven

Så härliga bilder!

Svar: Tack :)
Maria Pettersson

13 Prietha:

skriven

Gud så fint det blev!

Svar: Tack! :)
Maria Pettersson

14 Jennifer Queen:

skriven

Härliga bilder :D

Svar: Tack! :)
Maria Pettersson

15 Amanda:

skriven

Så härliga bilder<3

16 Matilda:

skriven

Heej! Nu har jag lottat ut vem som blev Veckans bloggläsare på min blogg, så in och kika om det blev du! Om inte, var gärna med igen (: Kraam!

17 Boel:

skriven

Låter som mysiga dagar :)

18 hellstromellinor.blogg.se:

skriven

Mysigt!! :-)

Kommentera här: