OPERATION

Nu har jag börjat återhämta mig lite i huvudet i alla fall, halsen gör fruktansvärt ont ibland när tabletterna inte hjälper eller jag får behålla de. 
Men det är så skönt att ha mor och far här som gör ALLT för mig! Serverar vatten, smoothies, håller koll på vilken tid jag ska ta mina tabletter. Så det är sjukt gött. Hade inte klarat hälften själv. 

I fredags var vi på sjukhuset kl 07:30 och fick vänta lite för att få träffa läkaren. Först blev jag inkallad till ett samtal om varför jag ville ta bort mandlarna och en kort undersökning. Jag blev uppsatt som opration nummer 1, vilket var skönt för jag har aldrig blivit opererad eller sövd förut. 
Så fick jag åka upp på avdelningen för dagkirurgi och byta om... 
Snygg pyjamas.. 
Så fick jag smärtstillande och en massa information. Efter det kom narkosläkaren och följde mig till operationssalen och så satte de igång. Det äckligaste var att vakna upp efter narkosen. Jag fattade inte vart jag var och hade väldigt ont i halsen. Det tog ett bra tag innan narkosen gick ur kroppen men annars så gick allt bra. Jag fick en glass som skulle döva smärtan lite. 


Sen fick vi åka hem. Och sen dess har det varit en berg och dalbana med smärta. Och så är jag hungrig men kan inte äta så mycket och kan inte behålla så mycket heller. Men det blir väl bättre snart. 

Detta var min lunch idag, bara att jag uppgraderade med ost. Hehe! 

Så nu ligger jag i soffan och har sätt färdigt på gossip girl och har nu bytt till suits! Så det blir mycket serier och tv nu. Men jag får se på det som semester, typ.. En instängd semester som inte innehåller någon alkohol, haha! 

Hoppas ni har haft en fin pingst och hoppas alla mina norrmän får en fin nationaldag i morgon! 
PUSS 

Kommentera här: