Sälen: Lördag 24/4

Idag skulle vi ut i skidbacken! För mig var det första gången någonsin på ett par skidor som ska gå nerför en backe så att säga, och det skulle bli en syn för gudarna! Men jag måste säga att det förvånansvärt bra för att vara första gången! Visst ramlade jag men det hör till! Synd att ingen fångade min vurpa genom ett buskage med ett träd några centimeter till höger om mig! Det kunde slutat riktigt illa! Haha ;)
Men vi börjar från början!

Vi gick upp och klädde på oss och käka frulle. Sen bar det av ner till Tandådalens skiduthyrning där vi fick på oss lite skidor osv. Sen väntade vi på att alla skulle ta sig ner mot knappliftarna som de kallas (en rund plupp för stjärten som man sitter på och sen en vajer som drar en framåt)


Oscar och Heiski kikar lite på folket runtomkring!


Battan chillar te't


Jag har fullt upp med att ta på mig mina grejer!


Yeah, right Bobo! Haha ;)

Sen när vi väl kommit fram så vart det träning i barnbacken först! Den höll jag mig till större delen av förmiddagen! Karin lånade dock min kamera och fotade lite på de som kunde åka skidor redan, de åkte iväg lite själva!


Malin svischar på skidorna...


...medan Basse inte var så stabil i början, men det tog sig! :)

Sen ringde Karin och sa att de skulle förmodligen äta på toppen av fjället så vi tog stolsliften upp!


Två hjärtan!


Sjukt fint! :) Och så jäkla stekigt väder!!!


Berget som ni ser där borta, det vita, är Trysil! En annan skidort som är väldigt populär!


Verkligen alla beställde in spahetti och köttfärssås! :) MUMMA MUMMA!


Haha, Hanky Panky asså ;) Snyggt!


Malin slog i handen, klanten min! :) Oscar tyckte att det var väldigt roligt!
Sen drog vi oss hemåt efter en lång tröttsam dag!





Nu är det så här att jag får nog dela upp lördagen i två delar också för jag ska åka i väg snart och har inte ätit ännu, och jag måste fota min balklänning och plocka fram sminket jag tänkt ha, för Anna ska hjälpa Linda och mig och sminka oss på baldagen så vi ska öva på de nu!

Men håll ut, de kommer!
PUSS



1 Blom & Hilton:

skriven

Vad tycker ni om GaGa?

2 julia:

skriven

hej!

vi var oxå nyligen i sälen :D men vi var i hundfjället.

en fråga bara. Åkte ni i hundfjället också för de ser ut som den stolsliften :D

Kommentera här: