SEMESTER, PRESENT OCH 30-ÅRSFEST

Hej! Jag beklagar bloggningen de sista jobbdagarna, men jag har inte haft tid, det har gått i ett. I torsdags så var vi på Kontraskjæret för att se på fotboll, England - Belgien. 

 
Så kom äntligen den där fredagen innan semestern. Det är alltid lite vemodigt att gå på semester när man jobbar på förskola. Alla 6-åringar ska vidare på skolan och det är några andra ungar som väljer att sluta och byta till någon annan förskola. Det är också någon vuxen som brukar sluta innan semestern.. Så det var en tårfylld eftermdidag innan jag gick hem. Jag fick blommor och en teckning från en av mina ungar jag haft i 1,5 år. I torsdags så fick jag ett fint hudvårdsset. 


Man blir så himla glad när föräldrarna uppskattar en lite extra! 

Igår kväll åt vi en rejäl grillmiddag och sen la vi oss på soffan och slappade och njöt av det är semester för oss båda. 
Idag har vi varit ute och gått på stan. Jag köpte 30-årspresent till Victoria och nagellack till mig själv. Vitt och blått. Vi mötte också en vännina till mig från skolan och åt lunch. Det var trevligt med lite catchup innan vi alla sticker på semester. På vägen hem tittat vi lite på PRIDE-tåget som gick genom Oslo idag! 
 
Och nu i kväll så har jag varit på Hovedøya i Oslo skärgård på 30-årsfest hos min kollega Victoria! Det var himla trevligt! Det var inte så länge sen jag kom hem. Vi spelade volleyboll, satt och snackade och grillade korv.

 
Vi tog båten in till stan och jag gick hem, för jag är svintrött... 
Ska hämta nya krafter och sova snart. 

Hoppas ni har en fin lördag!
PUSS

Kommentera här: