EN HELG I NORD

 Hej hopp!

I helgen som var, åkte jag och min nordlänning till nord-Norge. Det började med magsjuka på natten hemma i Oslo, men jag hade gett mig f*n på att åka, så det blev att knapra Imodium och hoppas på att behålla en liten yoguhrt jag köpte på Gardermoen. 
Flygturen gick bra, det var en blåsig inflygning över Bardufoss, men vi landade tryggt till slut.
 
 
När vi kom fram fick vi lunch av Christers syster på restaurangen som hon jobbar på. Sen skulle grabbarna öva inför konserten på kvällen, så jag blev hämtad och skjutsad hem till hans pappa så jag fick sova lite, efter lite sömn på natten. 
 
 
 
Det blev middag och en timmes sömn till innan vi gjorde oss i ordning för kvällen. 
Kvällen blev väldigt lyckad och jag är så stolt över min norrman! 

Han fick också väldigt bra recensioner i lokaltidningen, senjakultur.no
 
På lördagen blev det roadtrip på Senja. Det är väldigt fint där, med massa fjälltoppar med snö på och fint landskap generellt. Jag är ju inte alls van vid berg och dalar på det sättet eftersom det mesta i södra Sverige är platt, så äntligen fick jag se lite ordentligt bergslandskap.

 
Sen blev det en massa fix inför kvällens konsert på restaurangen. Jag blev dörrflicka och satt i dörren och tog betalt för de som kom in.
Även denna kvällen blev lyckad! Sen stannade vi kvar och tog ett par öl med de som satt kvar. 
På söndagmorgnen gick flygbussen kl 9:30 så det var bara upp och hoppa. Men det var gott och komma hem, som alltid. Men jag längtar redan till nästa gång vi ska dit (påskveckan!!) och kunna få se lite mer, eftersom allt blev så kort och intensivt denna helg.

Just nu är jag på jobb med lillen. Men sen ska jag hem och skruva IKEA-möbler med min man! 
PUSS 

Kommentera här: