OSLO LOVE

Idag, min fina vänner, är det (förutom 13 dagar sen jag bloggade sist...) 5 år sedan jag satte min fot på Storgata för första gången! Herregud vad jag har lärt mig mycket här. Vuxit upp och blivit den människan jag vill vara och lärt mig mycket om hur det är att vara vuxen och stå på egna ben. Vänner och kärlekar har kommit och gått, men här står jag fortfarande och kommer stanna kvar här länge än. Det här har blivit min plats, där jag blev den jag vill vara. 


Lite bilder från första hösten jag hade här, som bestod av fest, fest och lite fest! Haha, kollektivlivet i ett nötskal!!! Och så lite jobb så klart med min första barnehage, tillsammans med Fanny från Västervik. Och i kollektivet var vi 5 stycken från Västervik.


2011 flyttade Linda hem men jag fick många timmar på barnehagen hos Fanny så jag valde att stanna kvar. Träffade en svensk kille som jag blev kär i, men så hade jag bestämt mig för att åka hem till sommaren, men bestämde mig redan innan jag åkte hem att jag skulle tillbaka, och så blev det! Sen dess har jag inte varit hemma längre än två veckor. Den hösten träffade jag många fina vänner som jag fortfarande har kvar än i dag, bland andra mina extra dagisbarn Patrick (längst till vänster) och Marcus (näst längst till höger). Och äntligen blev jag 20!!!

 
2012 var det äntligen dags för en egen lägenhet! Den skrek mitt namn när jag var på visning och 10 minuter senare hade jag fått den! Lyckan var gjord. Fick besök av fina hemifrån den våren och var av och på med han svensken jag träffade.. Drog till slut till Thailand tillsammans med honom och så flyttade hans lillasyster Moa in på hösten ett tag. Året avslutades med att åka till stockholm på studieresa med jobbet! 


2013 var ett socialt år. Umgicks med nyfödde bebisar och deras mammor, åkte och hälsade på i Barcelona och så åkte jag ut på tågluff på sommaren. Sen när jag kom tillbaka så började jag på min utbildning, med en fantastiskt rolig nollningsvecka! Året avslutades med att jag blev roomie med fina Josefin och att jag firade nyår med mina dagisbarn och en massa andra fina människor. 


2014 så fortsatte skolan, jag åkte på stugresa, fick en ny sambo, träffade världens finaste norrman, såg Justin Timberlake live, hoppade från hög pinne och åkte till Turkiet en vecka!


Detta året har gått otroligt fort. De började dramatiskt med beväpnade poliser som letade efter en man med startpistol på Ullevål. Men fortsatte desto bättre på holmenkollen med skidfest. Fest, 17emaj-firande och ett besök utanför länet! Tyvärr är det livet lite svängigt och berg-och-dal-bana just nu, men jag har fortfarande väldigt fina människor runt omkring mig och det hjälper! 

Jag är så glad att jag kom hit, för just nu känns det som om jag aldrig vill flytta härifrån!
PUSS 

PS. Förlåt för världens längsta inlägg! DS
1 Linnea:

skriven

Åh, vilket fint inlägg!

Svar: Tack :D
Maria Pettersson

2 Isabella:

skriven

härligt inlägg! :)

Svar: Tack :D
Maria Pettersson

Kommentera här: