SÖMNEN

Åh, jag älskar min lille myskorv, men när han ska sova så är det ett litet helvete oftast. Det är fler kämpiga gånger än det är lätta, och så har det varit sen han började vara lite mer med i världen, runt 6 veckor. 

Det är inte lika skrikigt längre som det var när han var runt 2 månader och skulle lägga sig. Men igår höll vi på i över 2 timmar och på slutet gallskrek han i 5 minuter innan han somnade...
Vi har en mössa på honom över ögonen för att han ska få det mörkt och för att han inte ska se på allt runt sig och inte kunna lugna ner sig. Det har funkat bra och det fungerar väldigt bra på dagarna. Men alltså, jag vet inte vad jag ska göra med kvällarna. Igår vill Christer gå och lägga sig tidigt och skulle lägga både Noah och sig själv så kunde jag få se på tv och mysa själv. Inte en chans... 
Samma sak nu på morgnen när vi ska få honom att somna om, så höll jag på i 40 minuter med bök och gnäll.

(null)
Pyjamasen är från Lindex 
 
Har ni några tips? 
Jag tar emot allt, för jag vill att de ska gå snabbare, både för hans skulle att han ska slippa bli så ledsen, men också för våran skull så att vi får lite ut av kvällarna och inte är så slut att vi går och lägger oss klockan 9. 

Hoppas ni får en fin dag. 
Nu ska jag i alla fall äta frukost i fred! 
PUSS 
 

Kommentera här: