KYLSKÅPSGRÖT

Det blir mycket mattips här men det är ju typ det jag gör nu för tiden.. sover, äter, jobbar, äter, sover...  Haha! Jag ska bara tips om denna kylskåpsgröten som är väldigt enkelt att göra och god att  äta! 

INGREDIENSER 1 port 

1 dl valfri yoghurt (kvarg, fil, yoghurt, kesella)
1 dl valfri mjölk (havre, soya, vanlig)
1 tsk chiafrö
1 dl havregryn
1 tsk honung
En liten nypa vaniljpulver
Valfria frysta bär eller frukt

(null)
De gula flingorna är Bjäst b-vitamin som jag har i (bra för hår och naglar). Köpt på hälsokost. 
 
(null)
Bland alla ingredienserna väl! 

(null)
 
Blanda alla ingredienser i en skål, eller en sån tät bägare så man kan ta med sig gröten. Låt den stå o kylskåpet i MINST 3 timmar men helst över natten. Ät till frukost eller till lunch med lite tilltugg till. 
MUMS

Vilken är eran bästa snabba frukost/lunch?
PUSS 
 
1 Emma Engström:

skriven

Verkar inte så fel! :D

Svar: Nej, så gott! :)
Maria Pettersson

2 Alice:

skriven

Gott!

Svar: Ja, verkligen! :)
Maria Pettersson

3 Yasmine:

skriven

Liknar min frukost, bara att jag har kakao, kanel och kardemumma i min! Gott och nyttigt :)

Svar: Det lät också gott! :)
Maria Pettersson

4 Louise:

skriven

Ser riktigt gott ut! :D

Svar: Prova! ;)
Maria Pettersson

5 Elin:

skriven

Åh så gott det såg ut!!!

Svar: Ja, det är det! :)
Maria Pettersson

6 Jessica Högberg:

skriven

Här är snabbaste och godaste färdigstekta ägg som jag har som macka;)

Svar: Ägg i alla dess former är ju toppen :)
Maria Pettersson

7 Anna:

skriven

Åh vad gott det ser ut! :)

Svar: Det var väldigt gott! :)
Maria Pettersson

Kommentera här: