KANTARELLSOPPA

Hej! 

Sitter du på t-banan eller på bussen på väg hem och funderar på vad du ska ha till middag? Då ska jag ge dig ett tips! Kantarellsoppa! Det är så sjukt gott och enkelt att göra. Jag sa ju också på min höstlista att jag äter soppa på hösten så nu har jag gjort slag i saken! 


INGREDIENSER 2 port

300 g kantareller
2 charlottenlökar
2,5 dl kycklingbuljong
2,5 dl mjölk
1,5 dl grädde
0,5 msk smör eller olja

1. Förväll kantarellerna till allt vatten är borta.
(null)

2. Stek kantarellerna i en klick smör
3. Fräs charlottenlök i en kastrull
(null)

4. Spara lite av svampen i en skål. Häll över resten i den frästa löken. Häll på alla flytande ingredienser.
(null)
(null)
(null)

5. Låt soppan småkoka i 15 minuter.
(null)
Skumma av under tiden 
6 Stavmixra soppan tills den är slät. 
7. Häll upp soppan i en skål och toppa med de sparade kantarellerna och salt och peppar.
(null)

8. Servera med ett gott bröd, med smör och pålägg.

(null)

PUSS

1 Johanna Utterberg:

skriven

Åh så gott, det måste jag göra någon dag! :)

Svar: Soppa är ju det bästa som finns på hösten! Och gryta :) Mat är livet ;)
Maria Pettersson

2 Emma Engström:

skriven

Åh, kantareller är inte fel! :D

Svar: Skogen guld! ;)
Maria Pettersson

3 Maria:

skriven

Såg utrulig godt ut! :)
Det må testast ein gong!

Svar: Gör det! Du blir inte besviken! ;)
Maria Pettersson

4 Jonna:

skriven

Men så gott <3

Svar: Verkligen! 😊
Maria Pettersson

5 Jennifer:

skriven

Ser riktigt gott ut ju :D

Svar: Det var det :)
Maria Pettersson

6 Jessica Högberg:

skriven

Oh, bra ide!! Höst, soppa... får jag göra nån dag=))

Svar: Ja, gör det! :)
Maria Pettersson

7 Matilda Berlin:

skriven

Men alltså HERRE vad gott!! MUMS <3

Svar: Verkligen! :)
Maria Pettersson

8 Matilda Berlin:

skriven

Men alltså HERRE vad gott!! MUMS <3

Svar: Ja, jag vet :)
Maria Pettersson

Kommentera här: