ENSAMFREDAG OCH RAGGSOCKSTRÄNING

Hej hopp!

Idag är det redan 1a september! Hur fort går det inte? 
Jag sitter i soffan och äter frukost och ser på nyhetsmorgon. Det är så mysigt med ordentlig tv igjen, efter våran bioduk i gamla lägenheten. 

Denna helgen är jag ensam hemma hela helgen, för Christer är på speljobb hemma på Finnsnes. Så igår hade jag ensamfredag, vilket var skönt. Jag köpte mig min favorit, sushi och chips. Jag såg på Gossip Girl hela kvällen och virkade färdigt en kaninsnutte. 
 
(null)

Beskrivning hittar ni HÄR!

Idag på morgonen har jag tränat i 40 minuter. Jag gjorde ett pass från min favorit Funkygine. Hon har gett ut en bok där hon samlat en massa träningspass som man kan göra hemma med väldigt små hjälpmedel.
Ju starkare du blir desto tyngre är det ju att träna med egen kroppsvikt.

(null)
(null)
Man skulle använda disktrasor men jag har inga extra men det fungerade precis lika bra med ett par välanvända hemmagjorda raggsockor som jag fått av mamma! 
 
Min plan nu är att fixa till rufset och bege mig ner mot stan för att förtidsrösta i det svenska valet på svenska ambassaden. Jag tycker det är viktigt att jag använder den rösträtt jag har, trots att jag inte bor där. Och detta val är det speciellt viktigt att använda den för att stoppa Sverigedemokraterna att komma till makten! Så har ni inte röstat och bor utomlands? Gör det, sök upp eran närmsta svenska ambassad eller brevrösta. Vi måste bry oss om vad som händer hemma i Sverige även om vi inte bor där. 
Har ni bestämt er för vad ni ska rösta på?

Hoppas ni får en fin dag! 
PUSS 
 
1 Mösstanten:

skriven

Jag håller med om att det är jätteviktigt att rösta. Och Sverigedemokraterna vill jag också stoppa!

2 David och Bella:

skriven

Vilken extremt fin snuttekanin! Vad duktig du är😀 Bra att du röstat trots att du inte bor i Sverige👍alla röster behövs mot sd!

3 David och Bella:

skriven

Vilken extremt fin snuttekanin! Vad duktig du är😀 Bra att du röstat trots att du inte bor i Sverige👍alla röster behövs mot sd!

Svar: Tack!!! :)
Ja, känns bra att ha gjort min plikt! :)
Maria Pettersson

4 Cecilia :

skriven

Vilken fin snuttekanin😍😍

Svar: Tack!! :)
Maria Pettersson

Kommentera här: