MINA FÖRVÄNTNINGAR TILL ATT BLI MAMMA

Ja, vad förväntar jag egentligen av att bli mamma? Alla har väl en idyllisk bild av en perfekt familj där allt bara rullar och går? Eller jag har i alla fall det. Men jag vet ju också efter x antal år i förskola att så är inte verkligheten. 
Verkligheten kan vara ganska hård. 
Men det jag förväntar av att bli mamma är bland annat att få lära känna en ny människa. Det är helt nytt liv som sätts på kartan och en ny person som har sin alldeles egna personlighet. 
Jag förväntar att vi ska bli en familj där vi skapar våra egna förutsättningar för hur vi fungerar bäst tillsammans. 
Jag förväntar också att jag och Christer ska få ännu en dimention i vårat förhållande eftersom vi delar något ännu större än det livet vi har haft innan.
Om allt går bra och att det nya livet inte är alltför utmanande så förväntar jag nya aktiviteter, nya bekantskaper och fina stunder tillsammans.
Jag förväntar att jag har några extra verktyg i bagaget pga min erfarenhet med barn som kan hjälpa oss med de utmaningarna vi stöter på.

Vad hade ni för förväntningar till att bli mamma eller pappa? 


PUSS 

1 Mellan raderna:

skriven

Så himla spännande! När smäller det?😊 Man har ju ingen aning hur det blir.. barn kan ju vara såååå olika o man har ju ingenaning om vem som väntar där inne i magen..😅

Svar: Lillen är beräknad till den 17 februari! :) Ja, det är verkligen stor skillnad på en del barn, också inom samma familj!
Maria Pettersson

Kommentera här: