UTETRÄNING

 
Hej på er!
 
Idag har jag tagit tag i mitt liv och gått en powerwalk runt en jättefin sjö i Oslo och så körde jag en halvtimmes träning utomhus med gummiband på gräsmattan. Det var väldigt skönt att träna ute och man slipper dra till ett kletigt och svettigt gym när det är kvavt och varmt ute. 
 
(null)
40 minuter powerwalk runt sjön! 
 
(null)
15x3 rodd med gummiband: håll i gummibandet med båda händerna och dra gummibandet mot magen. Håll armarna tätt intill sidan på kroppen och kläm ihop skulderbladen när du är längst bak.
 
(null)
10(på varje arm)x3 Bicepscurls: stå framåtlutad, vila armbågen på knät och böj armen. 
 
10(på varje arm) x3 tricepspress: håll gummibandet bakom ryggen och höj och sänk den översta armen
 
Så många du klarar x 3 armhävningar med klapp: gör armhävning och försök att klappa när du är överst, alltså släpp händerna, klappa och ta emot dig på backen igen.
 
(null)
20x3 mountain climbers: sätt gummibandet runt fötterna och lyft fötterna så att knäna nuddar armbågarna. 
 
Beklagar bildkvaliteten på sista bilden men det var inte lätt med skärpa när man ska fota sig själv! Haha! 
 
Rekommenderar att träna ute nu i sommar! 
 
Hoppas ni har en fin söndag! Nu ska jag hem och fortsätta med det jag gjorde förut. Sticka och se på tv-serier! 
 
PUSS
 
PS: Inspiration för träningen med gummiband kommer från Funkygine!
1 Anonym:

skriven

Vilken aktivitetsarmband har du?

Svar: Hej! En Fitbit Versa! Ska skriva ett eget inlägg om den :)
Maria Pettersson

Kommentera här: