GRAVIDITETEN SÅ LÅNGT

Tidsinställt inlägg
 
Som jag skrev för ett par veckor sen så är jag gravid! Det är så spännande och nytt alltihop, men jag har längtat väldig länge efter en bebis.
Och nu, när förhoppningsvis allt går bra, så kommer vi att få en.

Jag fick reda på att jag var gravid i början av juni! Jag berättade inget för Christer första dygnet, för jag skulle vara borta från honom hela kvällen och natten och jag vill inte ta det på telefonen. Men när han kom hem efter jobbet på fredagen som fick han en present. En nappflaska med Manchester United-loggan på, en liten body och två positiva graviditetstest. Han fick också en bok som heter Pappa for første gang, som Finn Bjelke har skrivit. 
Han blev överraskade och glad! 

Vi höll på hemligheten en kort stund för oss själva innan jag berättade det för jobbet och innan vi sa det till de allra närmaste. Hellre säga det tidigt och få stöd och hjälp om det skulle hända något.
 
Jag har inte alls mått dåligt. Jag har varit illamående då och då, och haft ont i ryggen, korsryggen och en hel del "mensvärk/växtvärk". Och så har jag varit trött. Men nu verkar energin vara tillbaka och jag behöver inte vila så mycket extra. Det enda jag inte har tålt att äta är musslor. Det kom tillbaka ut i toaletten.. Men annars har jag klarat allt. 

Jag tror också att jag har funderat ut att min craving är bröd. Jag har inte ätit vanligt bröd, regelbundet, på sex år. Men nu så ska det helt plötsligt vara rostat bröd, smörgås med avokado och skinka på och kantarellstuvning. 
Jag har gått upp lite i vikt, men inte alls så mycket. De är nog en god kombination av att jag inte tränar så mycket just nu, att jag äter vad jag vill och att bebis växer.
 
Vi ska på ultraljud den 18e september. Det blir spännande! 

Just nu längtar jag efter att få lite. mage... Hehe, sen i slutet så kommer jag väl ångra att jag någonsin sa det.. men men, jag vill känna mig lite mer gravid än det jag gör just nu. Ska säga att jag är i vecka 16 (15+0) idag.

Ni som varit gravida, när kände ni er gravida? 
PUSS
1 Emma Engström:

skriven

Åhh vad spännande, så kul för er! :D

Svar: Ja verkligen! 😊
Maria Pettersson

2 Mösstanten:

skriven

Lycka till och sköt om dig!

Kommentera här: