DET SOM INTE DÖDAR OSS

Hej hopp! 
 
Nu när vi har flyttat så åker jag ju kollektivtrafik fram och tillbaka till jobbet. Det tar ca en timme från dörr till dörr.  För att fördriva tiden så lyssnar jag på radion på morgonen. Jag har alltid lyssnat på Mix Megapol, enda sen Adam Alsing var där med Gry Forsell på morgnen, men så har jag fortsatt efteråt. Det är himla trevligt med lite svensk morgonradio. Enda tecknet på att jag fortfarande är svensk typ, haha!  

Men på vägen hem så lyssnar jag på ljudbok. Just nu rullar Det som inte dödar oss av David Lagercrantz som är en fortsättning på Stieg Larssons serie om Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist. Jag var lite skeptisk i början, att någon annan än Larsson skulle skriva om de två karaktärerna. Men nu är jag halvvägs in och det är så sjuuukt spännande! Så denna rekommenderar jag varmt. 
Det är himla gött att fördriva en timme på vägen hem med någon som läser för en. Då kan man lägga ifrån sig jobbet, rensa huvudet och vara klar till att ta sig an kvällen. 
 
(null)

Vad brukar ni göra när/om ni åker kollektivt?
Har ni några tips på bra ljudböcker? 
 
Jag använder mig av tjänsten storytel. Eftersom jag har norsk registrerad iphone så är det den med mest svenska tittlar på en norsk app. Jag kan ju säkert lyssna på norska också, men tycker om att höra på svenska. Det är väl bra också så att jag inte glömmer bort mitt språk, när jag snart ska lära det till en liten krabat. 
Registrerar man sig hos Storytel så får man 2 veckor gratis, efter det kostar det 199kr/månad. Inte så dyrt tycker jag med tanke på att man slipper köpa böcker, man har den alltid med sig, tar ingen plats och jag använder den varje dag! (Detta är ingen reklam, tycker bara om deras tjänst). 

Hoppas ni har en fin kväll! 
PUSS 

1 Mösstanten:

skriven

David Lagercrantz är visst en skicklig författare. Min man läste något av honom och tyckte att det var bra.

Svar: Ja, jag tyckte Zlatan-boken var så bra! :)
Maria Pettersson

2 Dixi Wonderland:

skriven

Jag lyssnar alltid på poddar :P

Svar: Ja, det är det eller musik, eller ljudbok som jag lyssnar på :)
Maria Pettersson

Kommentera här: