BRÖLLOP

Hej hopp! 

Åh, vilken toppenhelg jag har haft tillsamman med min norrman. Vi var bjudna på bröllop i ett litet samhälle utanför Stavanger, så i fredags tog vi flyget till Stavanger på kvällen och kom fram till ett mysigt hotell, där vi tog en fredagsöl tillsammans innan vi gick och la oss. På lördagen åt vi frukost, hotellfrukost! MUMS!
 
 
Och så kom norrmannens kompisar till hotellet, så det blev en tidig förmiddagsöl innan vi gjorde oss i ordning för att åka till kyrkan så att de kunde ha soundcheck, de som skulle spela och sjunga. Bland annat norrmannen!
Så började vigselen klockan 14. Bruden var så fin, och det trillade en tår när de sa ja till varandra. Och det brände i ögonen när mannen sjöng tillsammans med de andra.
 
 
Sen var det middag, tal och fest hela kvällen. Klockan 02:30 var vi tillbaka på hotellet och gick och la oss.
 
Det var det första bröllopet jag var på, som gäst. Har hjälpt till på bröllop förut, men det är inte riktigt samma sak. Nu fick jag också ta på mig en fin klänning och gå hand i hand med en fin man in i kyrkan och vidare på middag och fest! Så tack för inbjudan till brudparet. 

På söndagen så fick vi skjuts till Stavanger, så gick vi runt lite i smågatorna där inne. Detta gjorde vi innan vi åkte ut till flygplatsen och däckade på varsin soffa i ett par timmar.
 
Nu ska jag hålla ut resten av de 7,5 timmarna som återstår av den här dagen...
PUSS 
1 radhuslivet.se:

skriven

Vilket vackert brudpar! :) Och vilken fin helg ni verkar ha haft. Kram

Svar: Ja, de var så fina! Och helgen var toppen! :D
Maria Pettersson

Kommentera här: