Vilodag efter veckan som gått

Hej hopp alla glada (i ösregnet)!

Jösses vilken vecka! Jobb, jobb, lite jobb, kompisar, bio och så lite jobb. Men det är det värt om jag kan uppnå mitt mål efter sommaren och köpa mig en kamera, en "riktig" Det skulle vara så gött mos.

I fredags var ju jag, min bror och G på bio. Vi såg Harry Potter och Halvblodsprinsen. Den var bra, men det stannar där också. Den kunde ha varit bättre och de märks att de kommer bli en fortsättning på det hela. Det var liksom inget riktigt avslut, fast det ska det väl inte vara heller med tanke på hur boken slutar.
Så den får 3 popcorn av 5 möjliga!

I går så var det party (efter jobbet) hos Jennie. Det var hennes föräldrar fest men hon fick bjuda dit några så vi var några ungdomar, men det var roligt att snacka med de vuxna också.
Det var i alla fall trevligt. Jag hängde aldrig med ner på stan för jag var så sjukt trött efter hela veckan, så jag var hemma vid halv ett.
Det var värsta åskovädret här i går, och det var så bra tajmat att det åskade och regnade som värst när jag skulle gå i väg. Som tur är så bor inte Jennie så långt bort från mig, typ 500 meter, men när det åskar och regnar så känns det mycket längre.
Och precis när jag kommit till en korsning typ 100 meter från mitt hem, så blixtra det till, och det var en sån där sicksack blixt som man ser på film i bland, och man ska ju räkna på hur hur många kilometer bort den är, så jag kom till 2.5 typ. Så den gick väl ner ute vid vassbäck eller något liknande :/ Då sket jag knäck och typ halvsprang hem till Jennie med parpaly och väska.
Usch, det var inte kul, men det var också det enda jobbiga med kvällen. Det var som tur uppehåll när jag skulle gå hem.

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen. Håller på och sätter lite glans på några bilder som jag tagit ute vid Gränsö, så vi får se om jag kanske lägger upp lite sommarbilder här sen.

Ha en bra dag, hur eller hur!
PUSS och KRAM


Typ så här såg blixten ut :/ Inte lika stor men.... Usch
Bild från google

Kommentera här: